N-VA, Lumineus Lummen en Open Vld in kartel om Lummen te veranderen - voorstelling lijst

Op 19 september 2012

Onze gemeente wordt nu al enkele decennia bestuurd door een coalitie van CD&V en SP.A.  N-VA, Lumineus Lummen en de Open Vld hebben de krachten en ervaring gebundeld om hier verandering in te brengen. De Lummenaar staat vandaag meer dan ooit voor de keuze, kiest ze voor de meer van hetzelfde of gaat ze voor de kracht van de verandering?

De keuze om een kartel te sluiten tussen de 3 partijen is een positieve keuze. Een keuze voor een sterke ploeg van mensen die dezelfde toekomstvisie op de gemeente delen. Dankzij deze samenwerking kunnen wij vandaag met een  zeer sterke kandidatenploeg naar de kiezer trekken.

Onze lijst bestaat uit 12 vrouwen en 11 mannen.  Met 5 aftredende gemeenteraadsleden en 2 aftredende OCMW-raadsleden beschikt onze lijst reeds over heel wat ervaring. Daarnaast zijn er  ook 13 nieuwkomers op de lijst, ons kartel trekt op die manier volop de kaart van de verandering.  Ook jongeren krijgen een centrale plaats op de lijst.  Alle kandidaten van N-VA, Lumineus Lummen en Open Vld zijn enorm gemotiveerd om van deze verkiezingen een succes te maken en Lummen terug te doen bruisen. Nummer 3 en 4 op de lijst, Koen Claes (N-VA) en An Goijens (Open VLD) zijn ook kandidaat voor de provincieraadsverkiezingen.

De leeftijd van de kandidaten is erg uiteenlopend, de jongste is 20 jaar, de oudste telt 71 lentes. Bij het samenstellen van de lijst is uiteraard ook rekening gehouden met een zo goed mogelijke spreiding per gehucht. Ons kartel is sterk vertegenwoordigd in alle deelgemeenten en bestaat daarnaast uit kandidaten met erg uiteenlopende beroepsactiviteiten en hobby’s. Met trots presenteert onze lijsttrekker Rita Moors (N-VA) dan ook de volgende lijst:

Lijst nr 2: N-VA Lumineus VLD

1. Rita Moors 2. Michel Vanhoyland 3. An Goijens 4. Koen Claes 5. Martine Claes 6. Jan De Wachter 7. Els Lijnen 8. Olga Baerts 9. An Pools 10. Gert Nijs 11. Kim Bosmans 12. Yennick Schepers 13. Birgit Houtmeyers 14. Niels Schoofs 15. Kevin Vanstraelen 16. Viviane Brauer 17. Sabrina Claes 18. Rita Claesen 19. Koen Vandermaesen 20. Pol Moors 21. Stefan Coenen 22. Johan Verbeemen 23. Maggy Putzeijs-Peeters