N-VA Lummen verrast Lummense werknemers

Op 13 juli 2011

N-VA Lummen verrast Lummense werknemers

Op maandag 11 juli trakteerde N-VA Lummen de ongelukkigen die ondanks de Vlaamse feestdag toch nog moesten gaan werken. De N-VA pleit al sinds zijn oprichting voor een officiële en betaalde Vlaamse feestdag. Ook N-VA Lummen ondersteunt deze eis volmondig en verraste ’s ochtends de inwoners van Lummen met koffiekoeken. N-VA Lummen was ’s ochtends aanwezig op de Ringlaan. De 300 koffiekoeken waren al om 7u30 uitgedeeld en de attentie werd door iedereen erg gesmaakt.

Een officiële en betaalde Vlaamse feestdag werd vele jaren door de werkgeversorganisaties bestreden. Vandaag scharen deze werkgevers zich samen met de gehele Vlaamse overheid achter deze eis van de N-VA. In vele sectoren is 11 juli vandaag echter nog een gewone werkdag. De N-VA zou hier graag verandering in zien en de druk op de Franstalige partijen verhogen.

N-VA Lummen bestaat nu bijna een half jaar en toonde zich met deze actie voor de derde maal aan het grote publiek. Een succesvolle gespreksavond met Siegfried Bracke en een erg positief onthaald eerste huis-aan-huis blad zijn reeds de revue gepasseerd. Ook de komende maanden zal N-VA Lummen nog meerdere malen van zich laten horen om zich volledig kenbaar te maken in Lummen. Deze actie naar aanleiding van de Vlaamse feestdag werd uitgevoerd in samenwerking met N-VA Herk-De-Stad en N-VA Halen.